Koncert Mszy ks. Eugeniusza Gruberskiego - 10 października 2008

10 października w kościele św. Marcina w Gostyninie odbyło się premierowe wykonanie Mszy ks. Eugeniusza Gruberskiego w wykonaniu Minstrela. Koncert odbył się w ramach II Gostynińskich Spotkań z Kulturą Chrześcijańską, a oprócz naszego chóru występował Kwintet Dęty ''Canzona'' z płockiej katedry pod dyrekcją p. Andrzeja Sumlińskiego.

Wieczorne spotkanie rozpoczęło się wykonaniem pieśni Kyrie i Gloria in excelsis Deo z Mszy ks. Gruberskiego, po czym kilka utworów zaprezentowała ''Canzona''. Następnie Minstrel brawurowo zaśpiewał przyjęte długimi oklaskami Sanctus i Benedictus. Dyrygował pan Sławomir Gałczyński, a akompaniatorem był oczywiście nieoceniony pan dr Jarosław Domagała.

W drugiej części koncertu chór przeszedł do prezbiterium i wykonał kilka innych pieśni religijnych m.in. Spowiedź powszechną Wacława z Szamotuł, które były przeplatane utworami wykonywanymi przez kwintet katedralny.

Na zakończenie spotkania głos zabrał dziekan gostyniński ks. Jerzy Niestępski, który występ obu zespołów nazwał wielką ucztą duchową i zaprosił do kolejnych koncertów w murach kościoła św. Marcina. Publicznośc zaś nagrodziła wykonawców długimi oklaskami.

Krzysztof Stawicki

Zobacz galerię zdjęc z koncertu!

Przeczytaj również: Kim był ks. Eugeniusz Gruberski?

Gostynin
Kościół w Gostyninie gdzie odbył się koncert.