Koncert muzyki sakralnej - 30 września 2007

30 września 2007, w płockiej bazylice katedralnej, odbył się koncert muzyki sakralnej w wykonaniu naszego chóru, oraz wspaniałych solistów.

Występ rozpoczął się nietypowym odśpiewaniem przez głosy męskie Bogurodzicy. Nasz najstarszy hymn narodowy śpiewano idąc wzdłuż nawy głównej bazyliki. Następnie zgromadzonych gości powitał proboszcz parafii katedralnej ks. Janusz Filarski. Wyraził on radość, że nasz chór po raz kolejny gości w murach zabytkowej świątyni.

Wraz z upływem czasu słuchacze słuchali kolejnych utworów, m.in. Gloria Patri, Alleluja chwalcie Pana, czy Laudate Dominum. Z niecierpliwością czekali też na występ pana Krzysztofa Marciniaka, solisty z Teatru Wielkiego w Łodzi. Wykonał on takie pieśni jak Caro mio ben, Ave Maria (wraz z panem Sławomirem Gałczyńskim), czy Ombra mai fu. Z kolei pani Joanna Domagała wykonała m.in. utwór Pieta Signore, zaś pani Eliza Łochowska pieśń Preghiera. Na zakończenie natomiast chór śpiewał przy dźwiękach katedralnych organów (uważanych za jedne z najlepszych w Polsce). Żywiołowo, przy akompaniamencie pana Jarosława Domagały wykonano wówczas Tochter zion i Magnificat. Koncert zakończył się długimi brawami gości. W ramach bisów wykonaliśmy starocerkiewną pieśń Dostojno.

Repertuar do tego występu opracowaliśmy na obozie szkoleniowym, który odbył się w malowniczej miejscowości Horni Lipova w Czechach w dniach od 30 czerwca do 13 lipca br., oraz na próbach w miesiącu wrześniu. Przygotowaniem chóru zajmowali się pan Sławomir Gałczyński, pani Joanna Domagała, pani Eliza Łochowska, pan Jarosław Domagała, pani Magdalena Olszewska i pan Michał Korzeniewski.

Krzysztof Stawicki

Zobacz zdjęcia z tego koncertu w naszej galerii!