Koncert w farze - 8 czerwca 2008

W niedzielę 8 czerwca 2008 w płockim kościele św. Bartłomieja miał miejsce koncert w wykonaniu chóru Minstrel Liceum Ogólnokształcącego im. Marsz. St. Małachowskiego i Kameralnego Zespółu Wokalnego POKiS. Został on wykonany z okazji przypadającej w tym czasie 17. rocznicy wizyty papieża Jana Pawła II w Płocku. Akompaniatorem podczas występu był p. Jarosław Domagała.

Po powitaniu grup przez ks. Jarosława Cichockiego Minstrel wykonał pierwszy utwór jakim była znana pieśń Alleluja perlotsa rona. Następnie dyrygent obu zespołów p. Sławomir Gałczyński poinformował, że koncert podzielony jest na dwie części. Podczas pierwszej zostały zaśpiewane utwory o tematyce sakralnej. Znalazły się wśród nich Spowiedź powszechna, Alleluja, chwalcie Pana Boga, czy Zdrowaś Królewno Wyborna. Z kolei utwór Ave Maria wykonali solo Sławomir Gałczyński (bas) i Michał Korzeniewski (tenor).

Druga część zawierała kompozycje o tematyce świeckiej. Zespoły zaprezentowały nam m.in. Hejnał Płocki, Plumes Al Vent. Premierą dla szerokiej publiczności była znana wszystkim piosenka w wykonaniu chóru, a mianowicie Love me tender. Występ zakończył brawurowo wykonany utwór Hej strzelcy wraz!, po którym zgromadzeni w kościele widzowie domagali się bisów. Cały koncert nagrodzony został rzęsistymi oklaskami.

Słuchaczom, którzy zdecydowali się odwiedzić płocką farę w ten niedzielny wieczór serdecznie dziękujemy, zwłaszcza, że konkurencja dla koncertu była - mówiąc skromnie - dość duża: mecz Mistrzostw Europy 2008 Polska - Niemcy, co było bardzo widoczne na Starówce ;).

Krzysztof Stawicki