Płockie Kolędowanie - 8 stycznia 2009

W czwartkowy wieczór 8 stycznia 2009 w murach płockiej katedry odbył się pierwszy w tym roku koncert chóru Minstrel z Liceum Ogólnokształcącego im. Marsz. Stanisława Małachowskiego, któremu towarzyszyli pan Krzysztof Marciniak - czołowy solista Teatru Wielkiego w Łodzi, oraz Kwintet Dęty Canzona. Dyrygentem był pan Sławomir Gałczyński.

Rozpoczął się on wykonaniem kolędy Przybieżeli do Betlejem, którą wykonał chór, przy akompaniamencie pana dr. Jarosława Domagały. Następnie zebranych w bazylice powitał
ks. Andrzej Leleń, profesor muzyki w płockim seminarium, który był również konferansjerem tego wieczoru. Zaznaczył on, że występ ten otwiera festiwal Płockie Kolędowanie, który na Wzgórzu Tumskim odbywa się w pierwszych dniach stycznia już od szesnastu lat.

Kolejnymi kolędami zaśpiewanymi przez chór z wysokości balkonu muzycznego były: Wesołą nowinę bracia słuchajcie. Hark! The herald angels sing. W międzyczasie Canzona umiliła czas utworami Still, still, still oraz I saw the three ships. Natomiast pan Krzysztof Marciniak wykonał Gdy się Chrystus rodzi oraz Dzisiaj w Betlejem.

Drugą częśc koncertu artyści wykonali ze stopni prezbiterium. Rozpoczęła ją znana kolęda Anioł pasterzom mówił zaśpiewana przez kwartet męski Kameralnego Zespołu Wokalnego POKiS. Następnie już cały zespół zaprezentował Cichą noc, W żłobie leży oraz Good King Wenceslas.

Ostatnie tego wieczoru kolędy były wykonywane przez wszystkich wykonawców. Brawurowo zabrzmiały Tryumfy Króla Niebieskiego, Jezusa Narodzonego wszyscy witajmy, Bracia patrzcie jeno, Mędrcy świata oraz Bóg się rodzi.

Całośc została nagrodzona przez publicznośc gromkimi brawami na stojąco. Na zakończenie prof. Sławomir Gałczyński podziękował wszystkim zgromadzonym za przybycie i doping dla zespołu, a także zaprosił na kolejne występy Minstrela.

Krzysztof Stawicki

Zobacz galerię zdjęć z koncertu!

Ciekawostka!
Gazeta Wyborcza w swoim artykule napisała o koncercie następująco: "Żaden kryzys nie ima się tradycji Płockiego Kolędowania. Tegoroczna edycja zaczęła się w czwartek w bazylice katedralnej. Zaczął Chór Minstrel im. Marszałka St. Małachowskiego, Kameralny Zespół Wokalny POKiS i Kwintet Dęty Canzona."
Serdecznie pozdrawiamy Gazetę Wyborczą i dziękujemy za nadanie nam patrona ;-).

Redakcja serwisu