Wieczór z kolędą - 14 grudnia 2007

14 grudnia w Sali Koncertowej Państwowej Szkoły Muzycznej w Płocku odbył się przedświąteczny koncert kolęd. Jego wykonawcami, oprócz chóru Minstrel była Płocka Orkiestra Symfoniczna, Katedralny Chór Chłopięco-Męski Pueri Cantores Plocenses, chór PWSZ Vox Juventutis, Chór Alchemik oraz Kameralny Chór Akademicki Politechniki Warszawskiej.

Sala została wypełniona po brzegi. W skład podzielonego na dwie części koncertu weszły utwory, które wykonywała tylko sama orkiestra, a także te, do których włączały się chóry. Wśród wykonywanych kolęd znalazły się znane polskie utwory jak Przybieżeli do Betlejem, Wśród nocnej ciszy czy Dzisiaj w Betlejem, ale także zagraniczne jak Cicha noc (Heilige Nacht), oraz piosenki związane z Bożym Narodzeniem m.in. Jingle Bells oraz O Tannenbaum.

Muzykami dyrygował oraz koncert prowadził Jan Walczyński. Był on także kompozytorem wykonywanych tego wieczoru utworów. Usilnie przez cały czas trwania koncertu przekonywał publiczność do włączenia się w śpiew. Mimo początkowego sztywnego zachowania, widownia pod koniec wyraźnie się ożywiła radośnie nucąc znaną kolędę Bóg się rodzi. Występ nagrodziła natomiast długimi brawami domagając się bisów. Całość trwała ok. dwóch godzin.

Krzysztof Stawicki