Zespół

Minstrel jest chórem mieszanym, działającym przy najstarszej polskiej szkole - Liceum Ogólnokształcącym im. Marszałka Stanisława Małachowskiego w Płocku.

Zespół powstał w 1992. Założył go i od początku prowadzi nauczyciel Małachowianki, pan Sławomir Gałczyński. Skupia on uczniów i absolwentów liceum. Obecnie liczy około stu osób.

Do osiągnięć chóru należy m.in. :

  • wykonanie Mszy Koronacyjnej Mozarta z czołowymi polskimi solistami i Płocką Orkiestrą Symfoniczną w katedrze płockiej (11 listopada 2001r.)
  • koncert zawierający partie z oper, operet i musicali z Płocką Orkiestrą Symfoniczną w Sali Koncertowej Szkoły Muzycznej w Płocku (30 września 2005r.)
  • koncert muzyki gospel z muzykami z Akademii Muzycznej z Katowic w Sali Koncertowej Szkoły Muzycznej w Płocku (17 listopada 2006r.)
  • koncert muzyki sakralnej w katedrze płockiej (30 września 2007r.)

25 września 2003 chór śpiewał na uroczystości wręczenia stypendiów Prezesa Rady Ministrów w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w Warszawie, zespół występował też na Zamku Królewskim w Warszawie.

Chór śpiewał m.in. z takimi artystami jak Wiesław Ochman, Iwona Hossa - Derewecka, Anna Lubańska, Wojciech Maciejowski, Czesław Gałka, Tadeusz Szlenkier, Kazimierz Kowalski, Anna Jeremus, Halina Frąckowiak, Jacek Wójcicki czy Krzysztof Marciniak. Wielokrotnie występował też z Płocką Orkiestrą Symfoniczną. Konferansjerami podczas koncertów Minstrela byli często znani aktorzy jak Wojciech Siemion, czy Jerzy Zelnik. W czasie osiemnastoletniej działalności zespół dał około 370 koncertów w kraju i za granicą, śpiewał w Czechach, Hiszpanii, Włoszech, Grecji, Serbii, Niemczech, Izraelu i Szwecji, zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia.